Blog Cases×


Zoeken

Categorieën

Archief

Het belang van digitalisering

Geschreven op in de categorie Cases Digitalisering is vandaag de dag een must. Uitzonderlijke tijden als deze bewijzen nogmaals dat digitalisering tal van voordelen met zich mee brengt. Zonder zouden heel wat minder bedrijven hun activiteiten van thuis uit kunnen verderzetten. Maar ook in de normale dagelijkse workflow maakt digitalisering een groot verschil.

person-using-macbook-pro-4042448

What's in a name?


De term digitalisering wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. Het staat voor de overgang van informatie naar een digitale vorm. Een vorm die dus gebruikt kan worden via elektronische apparaten. Als webdesign- en webdevelopment bedrijf helpen wij klanten voornamelijk met de digitalisering van hun bedrijfsprocessen. In de cloud, zodat bedrijven niet langer fysiek verbonden hoeven te zijn met het kantoor of een specifiek toestel. Zo vereenvoudigen we hun workflow en zorgen we voor een efficiëntieverhoging.

working-pattern-internet-abstract-1089438

Waarom digitaliseren?


We leven in een maatschappij waarin het digitale aspect onmiskenbaar is. Consumenten kopen volop kleding via webshops, rekeningen worden met een klik betaald via een app... dus waarom zou je als bedrijf achterblijven? De nummer één reden waarom deze digitale toepassingen aanslaan bij de grote massa? Efficiëntie! En ook voor jouw bedrijf kan digitalisering een echte efficiëntiebooster betekenen.

Naast efficiëntie kan digitalisering nog tal van voordelen bieden. Dit zijn slechts enkele voorbeelden:

Vlotte workflow

We hoeven vast niet uitgebreid uit te leggen waarom automatische processen over het algemeen vlotter verlopen dan handmatige. Er zijn minder mensen voor nodig, de kans op fouten is veel kleiner en je bespaart tijd op overbodige acties.

Meer flexibiliteit


Onze online applicaties werken allemaal in de cloud. Dat wil zeggen dat je deze via een browser vanuit elk apparaat kan openen. Ook wanneer je tijdens het pendelen iets wil controleren via je smartphone. Of wanneer je de komende periode noodgewongen van thuis uit moet werken.

Betere klantenservice

Digitalisering biedt niet alleen voordelen voor jouw bedrijf, het verbetert ook de service naar de klant toe. Een reserveringsplatform voor een restaurant is niet alleen voordelig voor de administratie. De klant krijgt ook een return wanneer hij of zij een reminder krijgt voor de reservatie of wanneer ze gewoon snel online de beschikbaarheid kunnen controleren. Daarnaast kan je gewoon veel vlotter en sneller communiceren en zo ook betere inzichten in de klant verwerven. En door die inzage kan je de klant opnieuw beter bedienen.

Altijd verbonden

En dat bedoelen we niet alleen letterlijk. Ook de verbinding met jouw klanten is steeds aanwezig en vormt een sterke verbondenheid met jouw merk/organisatie. Ook intern zullen medewerkers vlotter kunnen samenwerken en zorgt de verhoogde connectiviteit voor een efficiëntere communicatie en samenwerking.

Betere toegankelijkheid

Een digitale administratie bezorgt je een pak minder kopzorgen. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over verloren geraakte documenten of rekeningen. En je hoeft ook niet uren te zoeken naar een document in je archiefkast. Je vindt alles gewoon terug op je computer of via je webapplicatie. Ook veilig documenten delen wordt eenvoudiger dan ooit.

Kostenbesparing

In eerste instantie zal een digitalisering jouw bedrijf geld kosten. Daarna bespaart het je vooral tijd. Alles is beschikbaar op een plaats, informatie kan gemakkelijker verwerkt worden en je kan sneller tot actie over gaan. En aangezien tijd geld is, werkt het uiteindelijk ook in het voordeel van jouw portemonnee.

Beter voor het milieu

Wanneer alles digitaal verloopt, heb je veel minder nood aan papier. En hoe minder papier nodig is, hoe minder bomen in het regenwoud gekapt moeten worden.

Enkele klanten waarbij we met digitalisering echt een verschil maakten:


Ruysschaert - Language academy
"Dankzij onze all-in-one webapplicatie hebben we al onze tools binnen handbereik. Ook op het vlak van (crisis)communicatie. In het systeem kunnen we eenvoudig e-mails uitsturen naar onze klanten en bijkomende vragen snel opvolgen."
 

Krunsj - organisator van jeugdvakanties
"Via onze online applicatie kunnen we nu echt alles op een plek uitvoeren. Van het bijhouden van inschrijvingen tot klantenbeheer, van communicatie tot zelfs onze boekhouding... De organisatie van onze jeugdvakanties verliep nog nooit zo eenvoudig!"


Jachtopleiding - theorie en praktijkbegeleiding voor jagers
"Met acht opleidingscentra en meer dan duizend cursisten per jaar hadden we dringend nood aan een eenvoudig, maar uitgebreid systeem. Leden kunnen zich nu volledig online inschrijven, betalen en krijgen daarna toegang tot een digitaal leerplatform. Het is de perfecte aanvulling op onze cursussen en we werken nu efficiënter dan ooit. Op het platform hebben ze toegang tot al het lesmateriaal en staan ze in nauwe verbinding met onze instructeurs, waardoor we in deze tijden vlot kunnen schakelen van offline naar online opleidingscentra."


Samen bekijken hoe digitalisering bij jouw organisatie kan helpen? Contacteer ons gerust!

De grootste online marketing trends om rekening mee te houden in 2020

Geschreven op in de categorie Cases Het is 2020! De start van een nieuw jaar, zelfs een nieuw decennium! De afgelopen jaren is er veel veranderd, en ook op het vlak van digitale marketing stond de wereld niet stil. Op de hoogte blijven van de laatste nieuwe trends is dus de boodschap. Wij verzamelden dé trends voor 2020 en presenteren ze jou in een overzichtelijk lijstje.

apple-devices-books-business-coffee-572056


1. E.A.T. is prioriteit

Hoog scoren in Google, hoe doe je dat? Het is begrijpelijk dat je het overzicht kan verliezen, want de zoekmachine durft al eens wispelturig te zijn. Onze tip: focus je dit jaar op E.A.T., de kwaliteitsrichtlijn van Google. E.A.T. staat voor Expertise, Authoritativeness en Thrustworthiness. Kortom, betrouwbare en kwalitatief inhoudelijke bronnen scoren beter op de zoekgigant.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16Easier said than done, want wat is nu een betrouwbare bron volgens Google? Hierbij kunnen we je enkel aanraden om zelf zo authentiek mogelijk te blijven. Verspil je geld bijvoorbeeld niet aan het kopen van backlinks, het werkt toch niet. Zorg ook voor goede, sterke teksten op je website. Ben je hier zelf geen expert in? Reken dan beter op de hulp van ervaren (SEO) copywriters.

2. Mobile-first indexering


Responsive webdesign is al jaren een begrip op het wereldwijde web. In een tijd waar mensen meer tijd spenderen met hun smartphone dan met welk ander medium ook, is het van uiterst belang dat jouw website mobielvriendelijk is. Afgelopen juli riep Google zijn mobile-first indexering in het leven. Het is voor nieuwe websites vanaf nu belangrijker dan ooit om goed te scoren op mobiel. Het bepaalt namelijk meer dan ooit te voren hoe hoog je scoort in de ranking. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de resultaten pagina's op desktop en mobiel steeds meer verschillen van elkaar. Mobiele gebruikers mogen dus absoluut niet langer over het hoofd worden gezien.

Scoort jouw website opmerkelijk zwakker op mobiel dan op desktop? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We overlopen graag de mogelijkheden met jou.

3. SEO voor voice search

Veel bedrijven voorspelden vorig jaar al dat voice search de toekomst van marketing zou bepalen. Tot nu toe liet de grote doorbraak nog op zich wachten, maar wellicht is dat in 2020 wel aan de orde. Om hierop in te spelen, en misschien je concurrentie voor te zijn, adviseren wij om toch rekening te houden met voice-search in je seo-strategie.

Het succes van Siri en Echo zorgt ervoor dat klanten anders gaan zoeken. In plaats van abstracte termen zoals ‘bmx kopen' gaan ze eerder volzinnen en vragen gebruiken als ‘waar koop ik een bmx'. Het is belangrijk dat je met dit veranderend gedrag rekening gaat houden in je zoekwoorden. Vraagwoorden als ‘wie', ‘wat' en ‘waar' stijgen in belang. Zorg vooral dat je klanten eenvoudig antwoorden terugvinden op je website. Een faq-pagina doet hier ook wonderen.

4. On-SERP SEO


In het verleden had je als marketeer enkel controle over metadata en beschrijvingen om je positie in de SERP te beïnvloeden. De afgelopen tijd zijn daar wat extra opties aan toegevoegd. In 2020 wordt het hoog tijd om deze te gebruiken! Zo kan je je website optimaliseren voor Zero-Click Searches. Daar wordt het antwoord op een vraag vertoond in een featured snippet, bovenaan alle zoekresultaten! Door je SEO te optimaliseren, verhoog je dus je kans om compleet bovenaan de SERP te komen.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16_1Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf-pagina? Maak daar dan dit jaar verandering in! De pagina toont meteen een hoop extra informatie aan mensen die je bedrijf opzoeken op Google. Het is helemaal niet moeilijk om te gebruiken en biedt meteen meerwaarde. Er is dus geen enkele reden om het niet te gebruiken.

Hulp nodig?


5. Wees interactief


Mensen houden simpelweg van interactie. Welke vorm van marketing je ook kiest, interactieve content scoort altijd beter. Ook in 2020 zal dat niet anders zijn. Sterker nog, dit jaar stijgt het belang ervan, ook op het vlak van e-mailmarketing. Het doel? Ervoor zorgen dat je klant de e-mail niet verlaat en actie aanmoedigen. Een comment achterlaten, een aankoop doen of een quiz invullen? Het kan allemaal in je e-mail zelf. Je doet dit door verschillende elementen aan je e-mail toe te voegen, zoals een css-animatie of een interactieve fotogalerij.

6. Maak gebruik van stories, ga live


Nu zowat elk sociaal medium de optie heeft om tijdelijke verhalen online te plaatsen, wordt het hoog tijd om hierop in te zetten. Gebruikers zijn er al enthousiast mee aan de slag, terwijl bedrijven nog niet echt op de boot gesprongen zijn. Terwijl hier geen enkele reden voor is! Verhalen zijn de ideale manier om inkijk te geven in je bedrijf en brengen wat leven in de brouwerij.

Ook live gaan zit in de lift. Veel bedrijven hebben schrik voor deze feature, terwijl je enkel iemand nodig hebt die graag voor de camera praat. Denk zeker eens na over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Een live video waar je de kijkers een rondleiding geeft in een van je woonprojecten of waarin je tips van een professional deelt? De mogelijkheden zijn eindeloos.

7. Overweeg ook andere kanalen


Let's face it: Facebook is niet meer wat het ooit geweest is. Willen we zeggen dat het medium dood is? Absoluut niet, maar het wordt wel anders gebruikt dan vroeger. Daarom is het in 2020 misschien tijd om ook eens andere horizonten te exploreren. Zo is een deel van het voormalige publiek van Facebook meer gaan inzetten op LinkedIn. Overweeg dus zeker om hier sterker aanwezig te zijn. Daarnaast was 2019 vooral het jaar van TikTok, een medium dat vooral in de smaak valt bij gen Z. Is dit sociale medium voor iedereen besteed? Zeker niet, maar het kan nooit kwaad om eens de mogelijkheden te overlopen.

social-media-419944-1920Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen op het vlak van digitale marketing? Aarzel niet om ons te contacteren. We bespreken het graag met je!

Online toepassing voor het management van testritten met de nieuwe Volvo XC60

Geschreven op in de categorie Cases De komst van een nieuw Volvo model leidt steevast tot de complexe organisatie van talloze testritten die geboekt moeten worden. Van authenticatie tot registratie van de bestuurder, van verzekering tot monitoring, van beheer tot rapportering van de wagens & ritten.

Een wederkerende activiteit bij Volvo Cars die steeds meer aan populariteit wint en door de verhoogde veiligheid, controle & complexere techniek alsmaar meer tussenstappen vraagt. (Denk maar aan de oplaad-momenten voor elektrische wagens die mee in de planning moeten, of de security van grote Volvo fabrieken die op de hoogte moet blijven van elke wagen die op aangegeven tijdstippen de site wil verlaten en oprijden, of aan wagens die overwacht uitvallen, of de hele administratie inzake verzekering & contracten)

Volvo Cars zocht naar een digitale oplossing die zoveel mogelijk zaken zelf aanstuurt en koppelt met de verschillende diensten in hun netwerk. Thinline zorgde voor een online platform die alle procedures van A tot Z in goede banen leidt en het overzicht bewaart voor de beheerders.

testdrive-facebook

Een online platform op maat van de klant

Bij Thinline zijn we niet aan ons proefstuk toe wanneer het gaat om het bouwen van online toepassingen. We beschikken inmiddels over een ruime ervaring & kennis en kunnen vertrouwen op ons inhouse applicatie-platform voor de uitbouw van eenvoudige tot zeer complexe platformen.

We starten met een uitgebreide analyse van het project en werken in nauw overleg een digitale workflow uit die streeft naar een hoge automatisering & vereenvoudiging van de verschillende procedures.

Volvo Cars doet reeds jaren beroep op de expertise van Thinline voor diverse online projecten. We zijn dan ook verheugd om alweer een succesvol project af te leveren.

Ook op zoek naar een partner voor jouw project? Contacteer ons vrijblijvend om uw project te bespreken.

Case study: CityWall

Geschreven op in de categorie Cases Naast onze projecten voor onze klanten werken we af en toe ook eens een eigen project uit bij Thinline. Deze 'cases' zijn de ideale formule om onze kennis te verruimen en nieuwe zaken uit te testen.

Eén van die projecten is "Citywall". Hierbij vertrokken we van het idee om verschillende social media te bundelen onder de noemer van een stad. Concreet kozen we voor volgende diensten: Twitter, Flickr en Instagram. Het eindproduct is een portaal waar alle recente tweets en foto's van de gekozen stad naast elkaar te bekijken zijn. Door naar beneden te scrollen wordt de lijst steeds groter en kan je blijven zoeken naar leuke en/of interessante foto's en tweets uit jouw stad.

De website gaat zelf op zoek naar de (actieve) stad die het dichtst bij jou gelegen is op basis van jouw coördinaten. De site is eveneens responsive gemaakt, zodat je ook op een iPad of iPhone in alle comfort de laatste foto's van jouw stad kan bekijken.

blog-case-citywall

Het technische luik

Tweets verschijnen wanneer de hashtag van de stad gebruikt wordt. Bij Flickr gaan we op zoek naar foto's met de naam of een tag en bij Instagram is het een combinatie van tags en coördinaten.

Om te voorkomen dat de gebruiker niet te lang moet wachten telkens dat hij de pagina laadt, kozen we er voor om door middel van een cronjob (een herhalend automatisch uitgevoerd script) de meest recente informatie van alle diensten op te halen en in een eigen database op te slaan.

Aangezien de hoeveelheid aan gegevens na een tijdje testen aanzienlijk toenam, besloten we om de gegevens slechts bij te houden voor de periode van een week.

Neem alvast een kijkje en laat ons weten welke steden jullie nog graag aan het lijstje toegevoegd willen zien!