Blog 2020×


Zoeken

Categorieën

Archief

Remote work: dit is hoe wij van thuiswerken een succes maken

Geschreven op in de categorie Nieuws Tenzij je onder een steen hebt geleefd, kan je er niet omheen. Het COVID-19 virus verspreidt zich in een razendsnel tempo en heeft voor iedereen impact op het dagelijkse leven. Omdat ook wij als bedrijf onze verantwoordelijkheid willen opnemen, werken wij sinds maandag thuis. Remote work is niet altijd evident, maar met de nodige aanpassingen en goodwill proberen wij het beste uit de situatie te halen.

canva-person-using-macbook-proAls digital natives (en als digitaal bedrijf) zijn wij natuurlijk in het voordeel dat remote teamwork behoorlijk vanzelfsprekend is. Ook onder normale omstandigheden werken wij vaak in de cloud, waardoor we dit gemakkelijk thuis kunnen verderzetten. Natuurlijk doet technologie niet al het werk, ook als team moeten we de nodige flexibiliteit tonen. Dit is hoe wij thuiswerk aanpakken:

Benuttig de juiste tools


Zonder de nodige tools is thuiswerken onmogelijk. Wij maken vooral gebruik van programma's in de cloud en andere gratis applicaties. Zo kunnen we online toch als team samenwerken. Deze tools zijn voor ons onmisbaar bij remote work:
  • Slack. Een groepchat applicatie waarmee we vlot kunnen communiceren over onze projecten. En af en toe over koetjes en kalfjes. Omdat het kan.
  • Google Hangouts gebruiken we om regelmatig team meetings te houden via videochat. Omdat live communiceren vaak toch net iets sneller en duidelijker gaat dan chatten.
  • Figma is een interface design software die we op dagelijkse basis al gebruiken voor design, prototype en presentatie. De overschakeling naar thuiswerk maakt op dat vlak dus weinig verschil.
  • Git & bitbucket voor webdevelopment en codebase. Ook van deze tool maken we al dagelijks gebruik, dus ook hier verliep de transitie vrij vlot.
  • Google Drive en Google docs. De welbekende applicaties van Google zijn handig om documenten te delen met het volledige team of live samen te werken aan een document.
  • Daarnaast maken we ook gebruik van heel wat custom tools, bijvoorbeeld voor onze facturatie.
 

Goede afspraken maken goede vrienden


Onder normale omstandigheden werken wij met glijdende uren. Om remote teamwork te vereenvoudigen, beginnen en eindigen we onze dag nu op een vast moment. Thuiswerken maakt de communicatie al niet eenvoudig, laat staan wanneer iedereen op verschillende tijdstippen zou komen en gaan. Tijdens die uren wordt ook verwacht dat je snel bereikbaar bent via Slack of Google Hangouts, zodat we bijna even vlot kunnen overleggen als in real life. Met een beetje flexibiliteit draagt iedereen bij tot het succes van thuiswerken.

Regelmaat is key


Het lijkt verleidelijk om je ritme tijdens het thuiswerk volledig om te gooien. Je kan langer uitslapen, want je hoeft niet te pendelen. Je hoeft niet per se kleren aan, want je komt toch niet buiten... Toch denk je hier beter twee keer over na. Onrechtstreeks heeft dit een negatief effect op je productiviteit. Je lichaam heeft nood aan een routine en die kleine stappen helpen je lichaam om in een andere modus te geraken. Wanneer je in je pyjama blijft werken, zal je lichaam eerder in een weekend-modus blijven, waardoor je dus minder productief gaat werken. Hetzelfde geldt voor uitslapen. Sta gewoon op hetzelfde uur op en doe eerst iets anders, zodat je je lichaam de tijd heeft om goed wakker te worden. Bovendien zal deze regelmaat je alleen maar ten goede komen, wanneer het normale leven terug op zijn plooi komt.

austin-distel-97hfvpynr1m-unsplash

Hou het luchtig


Net zoals op het werk, is er ook in de Slack/Google Hangout/virtuele meeting ruimte voor een luchtig praatje. Het hoeft niet altijd serieus te zijn en enkel over het werk te gaan. Zeker in deze lockdown tijden is wat sociaal contact en groepssfeer nooit overbodig.

Om af te sluiten: wat verandert er voor onze klanten?


Zo weinig mogelijk! Onze dagelijkse activiteiten kunnen allemaal verdergezet worden in de cloud met behulp van moderne technologieën. Deze maatregelen zullen dus weinig tot geen impact hebben op deadlines en andere afspraken. Bezoek in ons kantoor is echter niet mogelijk, aangezien niemand op kantoor aanwezig is. Fysieke meetings met klanten worden zoveel mogelijk beperkt of zullen telefonisch of via videochat doorgaan.

Voor verdere vragen mogen jullie gerust contact opnemen via info@thinline.be. Ook via ons telefoonnummer 09/330 03 20 blijven we bereikbaar!

De grootste online marketing trends om rekening mee te houden in 2020

Geschreven op in de categorie Cases Het is 2020! De start van een nieuw jaar, zelfs een nieuw decennium! De afgelopen jaren is er veel veranderd, en ook op het vlak van digitale marketing stond de wereld niet stil. Op de hoogte blijven van de laatste nieuwe trends is dus de boodschap. Wij verzamelden dé trends voor 2020 en presenteren ze jou in een overzichtelijk lijstje.

apple-devices-books-business-coffee-572056


1. E.A.T. is prioriteit

Hoog scoren in Google, hoe doe je dat? Het is begrijpelijk dat je het overzicht kan verliezen, want de zoekmachine durft al eens wispelturig te zijn. Onze tip: focus je dit jaar op E.A.T., de kwaliteitsrichtlijn van Google. E.A.T. staat voor Expertise, Authoritativeness en Thrustworthiness. Kortom, betrouwbare en kwalitatief inhoudelijke bronnen scoren beter op de zoekgigant.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16Easier said than done, want wat is nu een betrouwbare bron volgens Google? Hierbij kunnen we je enkel aanraden om zelf zo authentiek mogelijk te blijven. Verspil je geld bijvoorbeeld niet aan het kopen van backlinks, het werkt toch niet. Zorg ook voor goede, sterke teksten op je website. Ben je hier zelf geen expert in? Reken dan beter op de hulp van ervaren (SEO) copywriters.

2. Mobile-first indexering


Responsive webdesign is al jaren een begrip op het wereldwijde web. In een tijd waar mensen meer tijd spenderen met hun smartphone dan met welk ander medium ook, is het van uiterst belang dat jouw website mobielvriendelijk is. Afgelopen juli riep Google zijn mobile-first indexering in het leven. Het is voor nieuwe websites vanaf nu belangrijker dan ooit om goed te scoren op mobiel. Het bepaalt namelijk meer dan ooit te voren hoe hoog je scoort in de ranking. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de resultaten pagina's op desktop en mobiel steeds meer verschillen van elkaar. Mobiele gebruikers mogen dus absoluut niet langer over het hoofd worden gezien.

Scoort jouw website opmerkelijk zwakker op mobiel dan op desktop? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We overlopen graag de mogelijkheden met jou.

3. SEO voor voice search

Veel bedrijven voorspelden vorig jaar al dat voice search de toekomst van marketing zou bepalen. Tot nu toe liet de grote doorbraak nog op zich wachten, maar wellicht is dat in 2020 wel aan de orde. Om hierop in te spelen, en misschien je concurrentie voor te zijn, adviseren wij om toch rekening te houden met voice-search in je seo-strategie.

Het succes van Siri en Echo zorgt ervoor dat klanten anders gaan zoeken. In plaats van abstracte termen zoals ‘bmx kopen' gaan ze eerder volzinnen en vragen gebruiken als ‘waar koop ik een bmx'. Het is belangrijk dat je met dit veranderend gedrag rekening gaat houden in je zoekwoorden. Vraagwoorden als ‘wie', ‘wat' en ‘waar' stijgen in belang. Zorg vooral dat je klanten eenvoudig antwoorden terugvinden op je website. Een faq-pagina doet hier ook wonderen.

4. On-SERP SEO


In het verleden had je als marketeer enkel controle over metadata en beschrijvingen om je positie in de SERP te beïnvloeden. De afgelopen tijd zijn daar wat extra opties aan toegevoegd. In 2020 wordt het hoog tijd om deze te gebruiken! Zo kan je je website optimaliseren voor Zero-Click Searches. Daar wordt het antwoord op een vraag vertoond in een featured snippet, bovenaan alle zoekresultaten! Door je SEO te optimaliseren, verhoog je dus je kans om compleet bovenaan de SERP te komen.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16_1Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf-pagina? Maak daar dan dit jaar verandering in! De pagina toont meteen een hoop extra informatie aan mensen die je bedrijf opzoeken op Google. Het is helemaal niet moeilijk om te gebruiken en biedt meteen meerwaarde. Er is dus geen enkele reden om het niet te gebruiken.

Hulp nodig?


5. Wees interactief


Mensen houden simpelweg van interactie. Welke vorm van marketing je ook kiest, interactieve content scoort altijd beter. Ook in 2020 zal dat niet anders zijn. Sterker nog, dit jaar stijgt het belang ervan, ook op het vlak van e-mailmarketing. Het doel? Ervoor zorgen dat je klant de e-mail niet verlaat en actie aanmoedigen. Een comment achterlaten, een aankoop doen of een quiz invullen? Het kan allemaal in je e-mail zelf. Je doet dit door verschillende elementen aan je e-mail toe te voegen, zoals een css-animatie of een interactieve fotogalerij.

6. Maak gebruik van stories, ga live


Nu zowat elk sociaal medium de optie heeft om tijdelijke verhalen online te plaatsen, wordt het hoog tijd om hierop in te zetten. Gebruikers zijn er al enthousiast mee aan de slag, terwijl bedrijven nog niet echt op de boot gesprongen zijn. Terwijl hier geen enkele reden voor is! Verhalen zijn de ideale manier om inkijk te geven in je bedrijf en brengen wat leven in de brouwerij.

Ook live gaan zit in de lift. Veel bedrijven hebben schrik voor deze feature, terwijl je enkel iemand nodig hebt die graag voor de camera praat. Denk zeker eens na over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Een live video waar je de kijkers een rondleiding geeft in een van je woonprojecten of waarin je tips van een professional deelt? De mogelijkheden zijn eindeloos.

7. Overweeg ook andere kanalen


Let's face it: Facebook is niet meer wat het ooit geweest is. Willen we zeggen dat het medium dood is? Absoluut niet, maar het wordt wel anders gebruikt dan vroeger. Daarom is het in 2020 misschien tijd om ook eens andere horizonten te exploreren. Zo is een deel van het voormalige publiek van Facebook meer gaan inzetten op LinkedIn. Overweeg dus zeker om hier sterker aanwezig te zijn. Daarnaast was 2019 vooral het jaar van TikTok, een medium dat vooral in de smaak valt bij gen Z. Is dit sociale medium voor iedereen besteed? Zeker niet, maar het kan nooit kwaad om eens de mogelijkheden te overlopen.

social-media-419944-1920Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen op het vlak van digitale marketing? Aarzel niet om ons te contacteren. We bespreken het graag met je!