Blog


Zoeken

Categorieën

Archief

Help! Domeinnaam gestolen!

Geschreven op in de categorie Tips & Tricks Vaak komen klanten aankloppen met een domeinnaam waarvan ze geen licentiehouder zijn. Toch is het heel eenvoudig te controleren of een domeinnaam correct op jouw naam werd geregistreerd.

Een .be domeinnaam?

Surf naar DNS.be en volg onderstaande stappen. Vind je jouw gegevens onder "Domeinnaamhouder", dan bent u de rechtmatige eigenaar, proficiat!

dns_1

Een .com, .net of andere extensie?

Via WHOIS.net kan je nagaan of jij de eigenaar bent van jouw domeinnaam.

Nog geen domeinnaam?

Registreer jouw domeinnaam bij een betrouwbare partner.
Vergelijk prijzen, je zal snel ontdekken wie te duur en wie "te goedkoop" is (pay peanuts, get monkeys).
Zorg dat je een bewijs van registratie en betaling ontvangt. (bv. factuur)
Controleer na registratie of jouw gegevens correct zijn ingevuld.

Mijn domeinnaam staat niet op mijn naam, wat nu?

Neem eerst en vooral contact op met de instantie die jouw domeinnaam heeft geregistreerd en vraag voor een correctie. Mogelijks passen zij de gegevens zonder enig probleem aan.

Geen succes? Contacteer een andere (betrouwbare) hostingsfirma of webbedrijf, zij zullen jou vast en zeker verder helpen.

Case study: CityWall

Geschreven op in de categorie Cases Naast onze projecten voor onze klanten werken we af en toe ook eens een eigen project uit bij Thinline. Deze 'cases' zijn de ideale formule om onze kennis te verruimen en nieuwe zaken uit te testen.

Eén van die projecten is "Citywall". Hierbij vertrokken we van het idee om verschillende social media te bundelen onder de noemer van een stad. Concreet kozen we voor volgende diensten: Twitter, Flickr en Instagram. Het eindproduct is een portaal waar alle recente tweets en foto's van de gekozen stad naast elkaar te bekijken zijn. Door naar beneden te scrollen wordt de lijst steeds groter en kan je blijven zoeken naar leuke en/of interessante foto's en tweets uit jouw stad.

De website gaat zelf op zoek naar de (actieve) stad die het dichtst bij jou gelegen is op basis van jouw coördinaten. De site is eveneens responsive gemaakt, zodat je ook op een iPad of iPhone in alle comfort de laatste foto's van jouw stad kan bekijken.

blog-case-citywall

Het technische luik

Tweets verschijnen wanneer de hashtag van de stad gebruikt wordt. Bij Flickr gaan we op zoek naar foto's met de naam of een tag en bij Instagram is het een combinatie van tags en coördinaten.

Om te voorkomen dat de gebruiker niet te lang moet wachten telkens dat hij de pagina laadt, kozen we er voor om door middel van een cronjob (een herhalend automatisch uitgevoerd script) de meest recente informatie van alle diensten op te halen en in een eigen database op te slaan.

Aangezien de hoeveelheid aan gegevens na een tijdje testen aanzienlijk toenam, besloten we om de gegevens slechts bij te houden voor de periode van een week.

Neem alvast een kijkje en laat ons weten welke steden jullie nog graag aan het lijstje toegevoegd willen zien!

Certified Ogone Solution Partner

Geschreven op in de categorie Nieuws Webshops, online ticketing services, reservatiesystemen, ... zijn niet meer weg te denken van het internet. E-commerce wordt steeds belangrijker en vergroot nog iedere dag zijn aandeel op het web.

Bij Thinline ontwikkelen we al geruime tijd e-commerce toepassingen en trachten we het niveau steeds hoger te tillen. Daarom behaalden we sinds kort het 'Ogone Certified' label.

Als gecertifieerde partner hebben we aangetoond over de nodige technisch expertise te beschikken om op een perfecte en veilige manier het Ogone betalingssysteem te integreren. Via dit label geeft Ogone aan welke betrouwbare partners een professionele ondersteuning bieden en hoge kwaliteit in programmatie nastreven. We zijn dan ook verheugd om als 'Certified Ogone Solution Partner' onze dienstverlening nog te kunnen verbeteren.

Over Ogone


ogoneentrance.jpeg Ogone Payment Services is dé voornaamste Europese speler op de markt van online betaling met een internationaal bereik. Wereldwijd vertrouwen meer dan 35.000 bedrijven op Ogone om hun online betalingen te beheren en te beveiligen, fraude tegen te gaan en bij te dragen tot het stimuleren van hun business.

Het bedrijf is gevestigd in België en via beveiligde interfaces verbonden met meer dan 200 verschillende banken en financiële instellingen en kan op die manier meer dan 80 internationale, alternatieve en prominente lokale betalingsmethodes aanbieden in Europa, Azië, Latijns Amerika en het Midden Oosten.

Meer informatie over Ogone en de verschillende nationale & internationale betalingsoplossingen vind je op www.ogone.be

De gouden medaille

Geschreven op in de categorie Webdesign Volgens een studie uit 1992 is de 'minst' tevreden medaille winnaar, de 2e plaats, de zilveren medaille. Ondanks een knappe prestatie heerst er vaak een (onterecht) gevoel van teleurstelling. "Hij was net niet goed genoeg, net dat beetje minder dan de nummer 1."

Daarom delen wij slechts één medaille uit, de gouden!

Tijdens de ontwerpfase - in de ontwikkeling van een webproject - werken we steeds naar één design voorstel. Een voorstel dat perfect voldoet aan uw wensen en noden en waar wij voor de volle 100% achter staan. Geen 2e of 3e keuze, enkel datgene dat goed is, nét iets beter dan al de rest.

Dit voorstel komt heus niet zomaar uit de lucht gevallen. Het is het resultaat van een grondige analyse en structuurbepaling, van intensief denk- en zoekwerk naar het beste resultaat, van een uitgebreide doorlichting door verschillende testgebruikers.

En geef toe, het beste resultaat, daarvoor doen we het toch?

Taxman 2012

Geschreven op in de categorie Op verplaatsing 7.jpeg De Taxman of de Taxman Award is een jaarlijkse verkiezing waarbij een award wordt toegekend aan de persoon (of organisatie) die de meest opmerkelijke bijdrage heeft geleverd aan de fiscaliteit.

Voor het derde jaar op rij verzorgde Thinline de ticketing voor dit event. Hiervoor werd gebruik gemaakt van Motool, de event management tool die in samenwerking met Gooseberry ontwikkeld werd door Thinline.

De workflow is de voorbije edities nagenoeg het zelfde gebleven, hierbij dan ook een kleine schets van hoe we telkens te werk gaan.

De voorbereiding

Naar aanloop van het event wordt alles in gereedheid gebracht voor de inschrijvingen. Thinline voorziet een gepersonaliseerde Taxman-pagina op de Motool-website.
De gasten kunnen zich op deze pagina inschrijven, waarna elke gast zijn gepersonaliseerd ticket kan downloaden.

Onthaal op het event

Thinline staat ook in voor het onthaal van de gasten op het event. Aan de inkom van het het gebouw (de voorbije twee jaren was dit het Plaza Hotel in Brussel) staan meerdere balies opgesteld, elk voorzien van een laptop, scanner en computer. Met speciaal geschreven software kan elke balie communiceren met een centrale server, zodat elk ticket dat gescand wordt netjes geregistreerd wordt. Zo kan men op elk moment nagaan wie wél en wie nog niet op het event aangekomen is en beschikt men na het event over een lijst met alle aanwezige gasten.
Bij het scannen van het ticket wordt automatisch een gepersonaliseerde badge geprint, die de gasten tijdens het event kunnen opspelden.

6

Na het event

Van zodra alle gasten toegekomen zijn op het event is het onze taak om zo snel mogelijk de inkom volledig vrij te maken en alle balies te verwijderen. Er worden ter plaatste de nodige backups gemaakt van alle informatie die verzameld werd bij het scannen van de tickets. Deze informatie zal later doorgegeven worden aan de klant in de vorm van een overzichtelijke lijst met alle aanwezige gasten.

Twitter-wall

Bij deze editie van de Taxman Award ontwikkelde Thinline ook een Twitter-wall, die gedurende het event geïntegreerd werd in de video projectie. Alle Tweets met de hashtag #taxman12 werden in real-time opgehaald en weergegeven binnen het moderatie gedeelte. De moderator kon daarna beslissen welke Tweets op de projectie weergegeven werden, alsook welke Tweet in een vergrote versie zou verschijnen.