De digitale eerste indruk
Geschreven op in de categorie Social Media In dit digitale tijdperk is het vanzelfsprekend om een mening te hebben over iets of iemand waar je geen persoonlijke band mee hebt. Een persoon die je nog nooit ontmoette, een bedrijf waar je nog geen zaken mee deed, een brand waarvan je nog niets in huis haalde. Door social media en, veralgemeend, het hele web-gebeuren hebben we veelal op voorhand een opinie over brand X en persoon Y.Hoewel deze mening meer dan waarschijnlijk zal wijzigen wanneer je dichter bij het subject in kwestie komt te staan, heeft deze "digitale" eerste mening nog steeds een betekenis.
You Only Get One Chance To Make A First Impression
Daarom is het belangrijk om als brand, maar ook als persoon, na te denken over de eerste indruk die je nalaat. Hiervoor moet je eerst onderzoeken waar jouw potentiële "newly mets" hun eerste impressie opdoen.Heb je een actieve twitterstream en word je wel al eens geretweeted? Bezit je een facebook profiel met veel vrienden en worden jouw posts geducht gedeeld? Dan zit je sowieso met een hele boel personen die snel een eerste impressie over jou of je brand creëren.
Stand Out from the Crowd
Opvallen, vriendelijkheid en positivisme zijn hier de sleutelwoorden. Eerst en vooral moet je opgemerkt worden. De meest voor de hand liggende tool hiervoor is de profielfoto. Het visuele trekt altijd meer de aandacht dan het tekstuele (met uitzondering van grote vette Helvetica quotes, natuurlijk). Stel hier zelf de proef op de som en zoek welke van deze twitter profielfoto's het meest in het oog springen en waarom.