3 min

5 onmisbare features voor jouw webshop

webshop

Als webshop wil je zoveel mogelijk conversie genereren. Hiervoor moet de basis van de webshop goed en Intuïtief in elkaar zitten. Je wil namelijk boven de concurrentie uitstijgen, wij geven je 5 onmisbare features mee waardoor je meer kansen grijpt. 

1. Inzetten op een ijzersterke zoekfunctie

Wanneer de klant op zoek is naar een specifiek product wil je ervoor zorgen dat die meteen uitkomt bij het juiste item. Een mogelijke aankoop laten schieten doordat technisch niet alles op punt staat? Zonde! Ga voor een snelle en slimme zoekfunctie die doordacht doorheen alle producten zoekt en de zoekresultaten gestructureerd weergeeft. Op deze manier geef je klanten een goede inzage van jouw aanbod en een vertrouwd gevoel dat ze geholpen worden. 

2. Voorzie een shop-account

Klanten moet je in de watten leggen, ook digitaal is verbondenheid een belangrijk aspect. Een webshop account laten aanmaken waardoor bezoekers extra functionaliteiten bekomen, geeft het juiste signaal en zorgt ervoor dat klanten zich gezien voelen. Ze zullen sneller terugkeren en minder geremd zijn om af te haken bij een aankoop. Laat een account aanmaken tijdens het check-out proces of vooraf via een een online registratieformulier, maak het zo eenvoudig mogelijk. Later opnieuw bestellen? Door hun gegevens automatisch te laten inladen wint de klant aan snelheid en voelt die zich opnieuw (h)erkend.

3. Persoonlijke favorieten, yes please!

Wanneer je klanten de mogelijkheid geeft om favorieten te bewaren in een persoonlijk shop-account heb je niet alleen meer insights als bedrijf, maar je versterkt tevens jouw positie als webshop. Slechts een klein deel koopt immers al na één bezoek een item online. Door het product even aan de kant te houden voor jouw klant, geef je hem de nodige ruimte om na te denken over zijn keuze maar blijft het onder de aandacht. Is een product out of stock? Dan wordt het favorietenlijstje de ideale 'to-do lijst' (of eerder 'to-buy'). Feestdagen of promoties in aantocht? Dat zijn een hoop wenslijstje die worden aangelegd! Is jouw webshop er klaar voor? 

4. Product reviews

Als webshop wil je vertrouwen uitstralen. Aanbevelingen en klantbeoordelingen zijn onmisbaar, aangezien ze een belangrijke 'trust'-factor hebben. Door na de aankoop van een product de klant een automatisch mailtje te bezorgen met de vraag om een product te beoordelen, zet je hier volop op in. Ongepaste reviews tegenhouden voor publicatie is via een eigen module controleerbaar en zorgt dat je waardevolle content brengt. Via goede product reviews overtuig je sneller potentiële kopers. 

5. Ook een fysieke shop? Toon de locatie & dynamische openingsuren

Een webshop met fysieke locatie krijgt doorgaans een hoger vertrouwen van de klant. Het idee dat men ergens heen kan bij problemen zorgt voor een geruststellend gevoel. Via dynamisch openingsuren geef je het actuele status van de winkel online weer. 'Nu open' geeft aan dat er bedrijvigheid is en er mensen achter de webshop aan de slag zijn. Met deze feature is het ook mogelijk om de vaste openingsuren aan te vullen met sluitingsdagen waardoor klanten nooit onverwacht voor gesloten deuren staan.

Interesse om met jouw webshop boven de concurrentie uit te stijgen? Aarzel dan niet om ons te contacteren en met een sterk technisch webbureau samen te werken. 




Ook gebruik maken van onze expertise?

Maak een afspraak