Blog


Zoeken

Categorieën

Archief

Uw website beveiligen via HTTPS

Geschreven op in de categorie Webdesign Een website, webshop of online platform verzamelt vaak heel wat persoonlijke data van haar bezoekers. Informatie die in alle vertrouwen wordt gedeeld en waarvan de bezoeker verwacht dat die correct en veilig behandeld wordt. Maar wist je dat al die informatie vaak open en bloot over jouw internetlijn gaat en dus gemakkelijk achterhaald en misbruikt kan worden?

Daarom is het belangrijk jouw website te voorzien van een beveiligde verbinding. Dankzij het gebruik van HTTPS zorg je ervoor dat al deze informatie versleuteld wordt alvorens ze gecommuniceerd wordt met de server.

https-thinline-be

HTTPS?

HTTPS is de beveiligde versie van het HTTP-protocol (Hyper Tekst Transfer Protocol) en wordt gebruikt om informatie uit te wisselen tussen de browser en de server. (tussen jou en de website die je bezoekt)

Anders dan bij HTTP (het standaard protocol) zal bij HTTPS de communicatie versleuteld worden zodat de data tijdens het transport niet afgeluisterd of gewijzigd kan worden. (door bv. een hacker) Dankzij een extra authenticatie weet de server ook dat de informatie werd doorgegeven via de website die hij kent en niet via een ander spoor.

Je herkent een HTTPS-website door het groene slotje naast de url en de vermelding ‘veilig'.

Waarom ook jouw website beter af is met HTTPS

Niet alleen websites die met gevoelige data omgaan (zoals wachtwoorden, betalingsgegevens, ...) hebben baat bij HTTPS, elke website, webshop of online platform kiest beter voor een beveiligde verbinding. HTTPS is stilaan de norm aan het worden en kent heel wat voordelen t.o.v. de klassieke HTTP verbinding:

Beter scoren in Google

Google zet sterk in op internetveiligheid en schenkt daarom de goede leerlingen van de klas extra punten voor een betere ranking. Met HTTPS krijgt jouw website een ranking boost die onveilige sites niet hebben. Meer zelfs, in de toekomst plant Google nog een stap verder te gaan door HTTP-sites te 'bestraffen' met een negatieve score.

Ook browsers zoals Chrome en Firefox blijven niet achter en voorzien onveilige websites van een duidelijke waarschuwing op verschillende plaatsen. Hierdoor zullen bezoekers ontmoedigd worden om gegevens na te laten met nefaste gevolgen voor jouw online verkoop of instroom van leads.

scoreningoogle

HTTPS-sites zijn sneller en schenken meer vertrouwen

Een website die vlot werkt en vertrouwen uitstraalt kan rekenen op een hoge tevredenheid van haar bezoekers. Een HTTPS-site laadt een stuk sneller dan een HTTP-site. In tijden dat bezoekers weinig of geen geduld hebben is dit dus een duidelijk argument pro HTTPS.

Daarnaast zijn gebruikers zich alsmaar meer bewust van de gevaren van het internet. Zeker bij online shoppen zijn ze erg op hun hoede en zullen bezoekers snel afhaken wanneer ze niet 100% zeker zijn over de betrouwbaarheid van de webshop.

Een website of webshop voorzien HTTPS

Een website voorzien van HTTPS is een relatief eenvoudige ingreep.

Om HTTPS te activeren heb je eerst en vooral een SSL-certificaat nodig. Zo'n certificaat zorgt ervoor dat de communicatie beveiligd kan worden door de data te versleutelen via een unieke code. Enkel de website en server kennen deze code, waardoor derden de informatie niet kunnen ontcijferen. Afhankelijk van de gewenste gradatie van beveiliging (en eventuele bijkomende garanties) kan je kiezen uit verschillende SSL-certificaten met een verschillende prijs.

We helpen jou graag verder!

Bij Thinline zijn we al geruime tijd overtuigd van de meerwaarde van HTTPS, waardoor elke website steevast wordt voorzien van zo'n beveiligde verbinding.

Of het nu gaat om een nieuwe website met oog voor veiligheid, goede zoekresultaten en een hoge conversie of om een bestaande website die moet omgezet worden naar HTTPS, bij Thinline helpen we jou graag verder.

Contacteer ons vrijblijvend voor een afspraak via info@thinline.be of 09/330 03 20

Op zoek naar een stageplaats?

Geschreven op in de categorie Nieuws Dan hebben wij iets voor u!

Elk jaar bieden we aan enkele studenten de kans om hun kennis te vergroten en ervaring op te doen binnen de web-sector. Ben je student, gemotiveerd, gepassioneerd door het web & media en op zoek naar een stageplaats? Dan ben je alvast goed op weg om een kick-ass stageplaats te bemachtigen. 

En er is meer goed nieuws! De plaatsen zijn beperkt...

We trachten jou zoveel mogelijk te betrekken en gaan voor een intensieve stage. Tenslotte is het de bedoeling dat je heel wat bijleert en hebben wij heel wat kennis te delen op een korte tijd.

Gedreven om bij te leren? Grafisch ontwerper, web developer of een web-social-communicatie-beest eerste klas?

Overtuig ons via info@thinline.be a.d.h.v. jouw portfolio & CV.

Online toepassing voor het management van testritten met de nieuwe Volvo XC60

Geschreven op in de categorie Cases De komst van een nieuw Volvo model leidt steevast tot de complexe organisatie van talloze testritten die geboekt moeten worden. Van authenticatie tot registratie van de bestuurder, van verzekering tot monitoring, van beheer tot rapportering van de wagens & ritten.

Een wederkerende activiteit bij Volvo Cars die steeds meer aan populariteit wint en door de verhoogde veiligheid, controle & complexere techniek alsmaar meer tussenstappen vraagt. (Denk maar aan de oplaad-momenten voor elektrische wagens die mee in de planning moeten, of de security van grote Volvo fabrieken die op de hoogte moet blijven van elke wagen die op aangegeven tijdstippen de site wil verlaten en oprijden, of aan wagens die overwacht uitvallen, of de hele administratie inzake verzekering & contracten)

Volvo Cars zocht naar een digitale oplossing die zoveel mogelijk zaken zelf aanstuurt en koppelt met de verschillende diensten in hun netwerk. Thinline zorgde voor een online platform die alle procedures van A tot Z in goede banen leidt en het overzicht bewaart voor de beheerders.

testdrive-facebook

Een online platform op maat van de klant

Bij Thinline zijn we niet aan ons proefstuk toe wanneer het gaat om het bouwen van online toepassingen. We beschikken inmiddels over een ruime ervaring & kennis en kunnen vertrouwen op ons inhouse applicatie-platform voor de uitbouw van eenvoudige tot zeer complexe platformen.

We starten met een uitgebreide analyse van het project en werken in nauw overleg een digitale workflow uit die streeft naar een hoge automatisering & vereenvoudiging van de verschillende procedures.

Volvo Cars doet reeds jaren beroep op de expertise van Thinline voor diverse online projecten. We zijn dan ook verheugd om alweer een succesvol project af te leveren.

Ook op zoek naar een partner voor jouw project? Contacteer ons vrijblijvend om uw project te bespreken.

Is uw website mobiel vriendelijk?

Geschreven op in de categorie Tips & Tricks "Responsiveness webdesign" is al enkele jaren een begrip op het web maar wat is het nu eigenlijk en waarom is het belangrijk dat uw website responsive is?

Een responsive website past zich aan volgens het scherm waarop hij bekeken wordt. Of het nu een klassieke desktop monitor is, een groot TV-scherm, een tablet of een smartphone, je kijkt steeds naar dezelfde website waarvan de layout zicht heeft aangepast aan de resolutie/grootte van jouw beeldscherm. Afhankelijk van de beschikbare ruimte zal de website meer of minder zaken tonen in een aangepaste opmaak. De tekst is bijgevolg altijd goed leesbaar, menu's zijn vlot aanklikbaar en de belangrijkste content springt in het oog.

mobiledevices-responsive-webdesign

Gebruiksvriendelijkheid troef

Doordat de website zich aanpast aan de verschillende schermen en dus de verschillende toestellen wordt hij als "mobiel vriendelijk" aanzien. Dit betekent dat ook mobiele gebruikers vlot overweg kunnen met jouw website. Geen onleesbare tekst, geen gezoom, geen klein knopjes waarvoor jouw vingers te dik zijn, alles is afgestemd op een vlot gebruik.

We hoeven jou vast niet uit te leggen dat een gebruiksvriendelijke website scoort bij de gebruiker. De bezoeker zal sneller zijn info vinden, tot actie overgaan of jouw product online aankopen.

Google en mobiel vriendelijke websites, dat klikt!

Sinds 21 april 2015 heeft Google zijn zoekformule aangepast waardoor mobielvriendelijke websites een hogere score krijgen dan vergelijkbare websites die alleen voor één scherm-formaat zijn ontwikkeld. Hiermee wil Google ervoor zorgen dat websites consistenter werken over alle schermen heen.

Meer zelf, wie in de toekomst geen mobiel vriendelijke website heeft bestaat eigenlijk niet meer voor Google. Niet onlogisch als je weet dat ondertussen meer mensen mobiel zoeken via Google dan via een vast toestel.

Hoe weet ik dat mijn website mobiel vriendelijk is?

Hiervoor heeft Google speciaal een kleine tool ontwikkeld. Via deze website kan je controleren of jouw website mobiel vriendelijk is. Dit zegt echter niets over de snelheid of de gebruiksvriendelijkheid in de praktijk, maar geeft op zijn minst aan of je op de goede weg bent.

mobielvriendelijk-thinline

Mijn website is niet mobielvriendelijk, wat nu?

Is jouw website nog niet aangepast? Geen nood, beter laat dan nooit.

Contacteer ons vrijblijvend om de mogelijkheden te bekijken, maar wacht niet te lang, op de 2e trein kan je maar beter opzitten.

Website voor de 171ste Gentse Feesten

Geschreven op in de categorie Webdesign De Gentse Feesten behoeven weinig introductie. Tien dagen lang wordt Gent omgetoverd tot een heuse feestzone van maar liefst 765.000 m². Zes internationale festivals, gratis muziek op 10 pleinen, kinderanimatie op verschillende locaties in de stad en honderden binnen- en buitenactiviteiten. De Gentse Feesten zijn na bijna 171 jaar uitgegroeid tot één van de grootste culturele festivals in Europa.

Voor de realisatie van de website kwam Gent aankloppen bij Thinline.

Samen met Figure8 gingen we op zoek naar de ideale ervaring om dit bruisende evenement online te vertalen. We kozen voor een energieke, vrolijke en kleurrijke responsive website met attractieve beelden, opvallende tinten in een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk geheel.

gentsefeesten-5Dit evenement trekt jaarlijks meer dan 1,5 miljoen bezoekers die via deze website op zoek gaan naar de gewenste info en de activiteiten van hun voorkeur. Ook na afloop van de Gentse Feesten vinden de bezoekers hun weg naar de site om foto's en video's van de festiviteiten te bekijken.

gentsefeestensfeer-2Een duidelijke website die de energie van de festiviteiten online weet over te brengen kwam tot stand dankzij een nauwe samenwerking met de klant. Via een open en vlotte communicatie zorgden we voor een perfecte invulling van de wensen.

Bekijk dit project