Blog


Zoeken

Categorieën

Archief

Remote work: dit is hoe wij van thuiswerken een succes maken

Geschreven op in de categorie Nieuws Tenzij je onder een steen hebt geleefd, kan je er niet omheen. Het COVID-19 virus verspreidt zich in een razendsnel tempo en heeft voor iedereen impact op het dagelijkse leven. Omdat ook wij als bedrijf onze verantwoordelijkheid willen opnemen, werken wij sinds maandag thuis. Remote work is niet altijd evident, maar met de nodige aanpassingen en goodwill proberen wij het beste uit de situatie te halen.

canva-person-using-macbook-proAls digital natives (en als digitaal bedrijf) zijn wij natuurlijk in het voordeel dat remote teamwork behoorlijk vanzelfsprekend is. Ook onder normale omstandigheden werken wij vaak in de cloud, waardoor we dit gemakkelijk thuis kunnen verderzetten. Natuurlijk doet technologie niet al het werk, ook als team moeten we de nodige flexibiliteit tonen. Dit is hoe wij thuiswerk aanpakken:

Benuttig de juiste tools


Zonder de nodige tools is thuiswerken onmogelijk. Wij maken vooral gebruik van programma's in de cloud en andere gratis applicaties. Zo kunnen we online toch als team samenwerken. Deze tools zijn voor ons onmisbaar bij remote work:
  • Slack. Een groepchat applicatie waarmee we vlot kunnen communiceren over onze projecten. En af en toe over koetjes en kalfjes. Omdat het kan.
  • Google Hangouts gebruiken we om regelmatig team meetings te houden via videochat. Omdat live communiceren vaak toch net iets sneller en duidelijker gaat dan chatten.
  • Figma is een interface design software die we op dagelijkse basis al gebruiken voor design, prototype en presentatie. De overschakeling naar thuiswerk maakt op dat vlak dus weinig verschil.
  • Git & bitbucket voor webdevelopment en codebase. Ook van deze tool maken we al dagelijks gebruik, dus ook hier verliep de transitie vrij vlot.
  • Google Drive en Google docs. De welbekende applicaties van Google zijn handig om documenten te delen met het volledige team of live samen te werken aan een document.
  • Daarnaast maken we ook gebruik van heel wat custom tools, bijvoorbeeld voor onze facturatie.
 

Goede afspraken maken goede vrienden


Onder normale omstandigheden werken wij met glijdende uren. Om remote teamwork te vereenvoudigen, beginnen en eindigen we onze dag nu op een vast moment. Thuiswerken maakt de communicatie al niet eenvoudig, laat staan wanneer iedereen op verschillende tijdstippen zou komen en gaan. Tijdens die uren wordt ook verwacht dat je snel bereikbaar bent via Slack of Google Hangouts, zodat we bijna even vlot kunnen overleggen als in real life. Met een beetje flexibiliteit draagt iedereen bij tot het succes van thuiswerken.

Regelmaat is key


Het lijkt verleidelijk om je ritme tijdens het thuiswerk volledig om te gooien. Je kan langer uitslapen, want je hoeft niet te pendelen. Je hoeft niet per se kleren aan, want je komt toch niet buiten... Toch denk je hier beter twee keer over na. Onrechtstreeks heeft dit een negatief effect op je productiviteit. Je lichaam heeft nood aan een routine en die kleine stappen helpen je lichaam om in een andere modus te geraken. Wanneer je in je pyjama blijft werken, zal je lichaam eerder in een weekend-modus blijven, waardoor je dus minder productief gaat werken. Hetzelfde geldt voor uitslapen. Sta gewoon op hetzelfde uur op en doe eerst iets anders, zodat je je lichaam de tijd heeft om goed wakker te worden. Bovendien zal deze regelmaat je alleen maar ten goede komen, wanneer het normale leven terug op zijn plooi komt.

austin-distel-97hfvpynr1m-unsplash

Hou het luchtig


Net zoals op het werk, is er ook in de Slack/Google Hangout/virtuele meeting ruimte voor een luchtig praatje. Het hoeft niet altijd serieus te zijn en enkel over het werk te gaan. Zeker in deze lockdown tijden is wat sociaal contact en groepssfeer nooit overbodig.

Om af te sluiten: wat verandert er voor onze klanten?


Zo weinig mogelijk! Onze dagelijkse activiteiten kunnen allemaal verdergezet worden in de cloud met behulp van moderne technologieën. Deze maatregelen zullen dus weinig tot geen impact hebben op deadlines en andere afspraken. Bezoek in ons kantoor is echter niet mogelijk, aangezien niemand op kantoor aanwezig is. Fysieke meetings met klanten worden zoveel mogelijk beperkt of zullen telefonisch of via videochat doorgaan.

Voor verdere vragen mogen jullie gerust contact opnemen via info@thinline.be. Ook via ons telefoonnummer 09/330 03 20 blijven we bereikbaar!

De grootste online marketing trends om rekening mee te houden in 2020

Geschreven op in de categorie Cases Het is 2020! De start van een nieuw jaar, zelfs een nieuw decennium! De afgelopen jaren is er veel veranderd, en ook op het vlak van digitale marketing stond de wereld niet stil. Op de hoogte blijven van de laatste nieuwe trends is dus de boodschap. Wij verzamelden dé trends voor 2020 en presenteren ze jou in een overzichtelijk lijstje.

apple-devices-books-business-coffee-572056


1. E.A.T. is prioriteit

Hoog scoren in Google, hoe doe je dat? Het is begrijpelijk dat je het overzicht kan verliezen, want de zoekmachine durft al eens wispelturig te zijn. Onze tip: focus je dit jaar op E.A.T., de kwaliteitsrichtlijn van Google. E.A.T. staat voor Expertise, Authoritativeness en Thrustworthiness. Kortom, betrouwbare en kwalitatief inhoudelijke bronnen scoren beter op de zoekgigant.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16Easier said than done, want wat is nu een betrouwbare bron volgens Google? Hierbij kunnen we je enkel aanraden om zelf zo authentiek mogelijk te blijven. Verspil je geld bijvoorbeeld niet aan het kopen van backlinks, het werkt toch niet. Zorg ook voor goede, sterke teksten op je website. Ben je hier zelf geen expert in? Reken dan beter op de hulp van ervaren (SEO) copywriters.

2. Mobile-first indexering


Responsive webdesign is al jaren een begrip op het wereldwijde web. In een tijd waar mensen meer tijd spenderen met hun smartphone dan met welk ander medium ook, is het van uiterst belang dat jouw website mobielvriendelijk is. Afgelopen juli riep Google zijn mobile-first indexering in het leven. Het is voor nieuwe websites vanaf nu belangrijker dan ooit om goed te scoren op mobiel. Het bepaalt namelijk meer dan ooit te voren hoe hoog je scoort in de ranking. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de resultaten pagina's op desktop en mobiel steeds meer verschillen van elkaar. Mobiele gebruikers mogen dus absoluut niet langer over het hoofd worden gezien.

Scoort jouw website opmerkelijk zwakker op mobiel dan op desktop? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We overlopen graag de mogelijkheden met jou.

3. SEO voor voice search

Veel bedrijven voorspelden vorig jaar al dat voice search de toekomst van marketing zou bepalen. Tot nu toe liet de grote doorbraak nog op zich wachten, maar wellicht is dat in 2020 wel aan de orde. Om hierop in te spelen, en misschien je concurrentie voor te zijn, adviseren wij om toch rekening te houden met voice-search in je seo-strategie.

Het succes van Siri en Echo zorgt ervoor dat klanten anders gaan zoeken. In plaats van abstracte termen zoals ‘bmx kopen' gaan ze eerder volzinnen en vragen gebruiken als ‘waar koop ik een bmx'. Het is belangrijk dat je met dit veranderend gedrag rekening gaat houden in je zoekwoorden. Vraagwoorden als ‘wie', ‘wat' en ‘waar' stijgen in belang. Zorg vooral dat je klanten eenvoudig antwoorden terugvinden op je website. Een faq-pagina doet hier ook wonderen.

4. On-SERP SEO


In het verleden had je als marketeer enkel controle over metadata en beschrijvingen om je positie in de SERP te beïnvloeden. De afgelopen tijd zijn daar wat extra opties aan toegevoegd. In 2020 wordt het hoog tijd om deze te gebruiken! Zo kan je je website optimaliseren voor Zero-Click Searches. Daar wordt het antwoord op een vraag vertoond in een featured snippet, bovenaan alle zoekresultaten! Door je SEO te optimaliseren, verhoog je dus je kans om compleet bovenaan de SERP te komen.

schermafbeelding-2019-12-18-om-16_1Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf-pagina? Maak daar dan dit jaar verandering in! De pagina toont meteen een hoop extra informatie aan mensen die je bedrijf opzoeken op Google. Het is helemaal niet moeilijk om te gebruiken en biedt meteen meerwaarde. Er is dus geen enkele reden om het niet te gebruiken.

Hulp nodig?


5. Wees interactief


Mensen houden simpelweg van interactie. Welke vorm van marketing je ook kiest, interactieve content scoort altijd beter. Ook in 2020 zal dat niet anders zijn. Sterker nog, dit jaar stijgt het belang ervan, ook op het vlak van e-mailmarketing. Het doel? Ervoor zorgen dat je klant de e-mail niet verlaat en actie aanmoedigen. Een comment achterlaten, een aankoop doen of een quiz invullen? Het kan allemaal in je e-mail zelf. Je doet dit door verschillende elementen aan je e-mail toe te voegen, zoals een css-animatie of een interactieve fotogalerij.

6. Maak gebruik van stories, ga live


Nu zowat elk sociaal medium de optie heeft om tijdelijke verhalen online te plaatsen, wordt het hoog tijd om hierop in te zetten. Gebruikers zijn er al enthousiast mee aan de slag, terwijl bedrijven nog niet echt op de boot gesprongen zijn. Terwijl hier geen enkele reden voor is! Verhalen zijn de ideale manier om inkijk te geven in je bedrijf en brengen wat leven in de brouwerij.

Ook live gaan zit in de lift. Veel bedrijven hebben schrik voor deze feature, terwijl je enkel iemand nodig hebt die graag voor de camera praat. Denk zeker eens na over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Een live video waar je de kijkers een rondleiding geeft in een van je woonprojecten of waarin je tips van een professional deelt? De mogelijkheden zijn eindeloos.

7. Overweeg ook andere kanalen


Let's face it: Facebook is niet meer wat het ooit geweest is. Willen we zeggen dat het medium dood is? Absoluut niet, maar het wordt wel anders gebruikt dan vroeger. Daarom is het in 2020 misschien tijd om ook eens andere horizonten te exploreren. Zo is een deel van het voormalige publiek van Facebook meer gaan inzetten op LinkedIn. Overweeg dus zeker om hier sterker aanwezig te zijn. Daarnaast was 2019 vooral het jaar van TikTok, een medium dat vooral in de smaak valt bij gen Z. Is dit sociale medium voor iedereen besteed? Zeker niet, maar het kan nooit kwaad om eens de mogelijkheden te overlopen.

social-media-419944-1920Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen op het vlak van digitale marketing? Aarzel niet om ons te contacteren. We bespreken het graag met je!

Computer Security Day: met deze tips blijft je bedrijf veilig in de cloud

Geschreven op in de categorie Tips & Tricks Van Uber en Sony's Playstation Netwerk tot zelfs Facebook en Yahoo... Het lijkt wel alsof vandaag niemand meer veilig is voor hackers en datalekken. Op Computer Security Day staan we wereldwijd even stil bij het belang van een goede beveiliging.

srh-hrbch-xjc-frjbuw-unsplash

Verkies een goede partner

Een goede digitale partner is de eerste stap naar een veilige website/webapplicatie. Zo kiezen we bij Thinline bewust voor een eigen CMS-systeem, in plaats van een meer bekend systeem als Wordpress of Drupal. Een eigen CMS biedt niet alleen meer vrijheid, maar heeft ook heel wat voordelen op vlak van security. Aangezien er minder websites op het systeem draaien, vormt het al een minder interessant doelwit dan een wereldspeler als Wordpress. Daarnaast is de code niet vrij beschikbaar op het net én kunnen we voor elk project de nodige aangepaste security voorzien.

Een ander groot voordeel van een digitale partner is dat je altijd kan rekenen op echte support in plaats van de steun van een onbekende community. Bij een easy-to-use CMS die je zelf kan opzetten, wordt je vaak niet verwittigd van eventuele inbreuken en ben je op jezelf aangewezen om het probleem op te lossen. Een goede partner zal tijdig problemen opmerken, actie ondernemen en jou uitgebreid briefen om nieuwe inbreuken tegen te gaan.

Maak de toegang tot je account voldoende complex

De login tot je cms-systeem of applicatie in de cloud is de snelste weg voor hackers naar heel wat informatie die je liever verborgen houdt. Denk dus goed na over sterke gebruikersnamen en wachtwoorden, zodat deze niet eenvoudig te achterhalen zijn. Update wachtwoorden ook op regelmatige basis en hergebruik nooit een oud wachtwoord. Wees altijd extreem voorzichtig met het neerschrijven en delen van login gegevens. Deel deze bijvoorbeeld nooit via e-mail of apps als Messenger en Whatsapp. Je maakt best ook geen lijstje met wachtwoorden op je smartphone of laptop, in het geval deze ooit gestolen zouden worden.

Tip: Vermijd een standaard gebruikersnaam zoals Admin of Root

security-4497950-1920

Kies voor een HTTPS-site

HTTPS, de beveiligde versie van een HTTP-protocol, is vandaag een echte must. Je kan zo'n website eenvoudig herkennen aan het slotje die naast een webadres wordt weergeven. Door dit protocol kan data tijdens het transport niet afgeluisterd of gewijzigd worden. De data wordt versleuteld, waardoor derden de informatie niet kunnen herkennen.

Een HTTPS-site wekt bovendien extra vertrouwen bij bezoekers én zorgt voor een snellere laadtijd. Bij Thinline wordt elke website standaard voorzien van deze veilige verbinding.

 

Betrek het volledige bedrijf

De oorzaak van een beveiligingsprobleem schuilt vaak in de kleinste hoekjes. Net daarom is het belangrijk om elke werknemer bij te scholen over veilig en verantwoord computergebruik. Leer hen bijvoorbeeld de signalen van phishing herkennen en maak duidelijk over welke gegevens nooit gecommuniceerd mag worden, zelfs wanneer de vraag van een betrouwbare bron lijkt te komen.

Wees extra voorzichtig met gevoelige data

Sommige data zijn gevoeliger dan andere data. Als je bedrijf gevoelige gegevens zoals wachtwoorden, bankgegevens of medische informatie verzamelt, dan is de juiste technische ondersteuning cruciaal.

Bij Thinline wordt gevoelige data steeds veilig afgeschermd en waar mogelijk voorzien van encryptie.Het is een proces waarbij je gegevens extra versleuteld worden vooraleer ze in de cloud worden gezet.

 

hack-813290-1280

Maak regelmatig back-ups

Vermijd ten slotte ernstig dataverlies door op regelmatige basis een back-up te maken van je gegevensbestanden. Als je dan toch door het noodlot getroffen wordt, ben je tenminste niet alles in een klap kwijt. Denk eraan om deze back-ups off-site te bewaren, anders maak je het hackers wel heel eenvoudig. Wij voorzien elk project van een doordacht back-up proces, zodat jij op je beide oren kan slapen.

Plannen om jouw bedrijfsproces in de cloud te zetten? Kom gerust eens praten over jouw project!

Uw website beveiligen via HTTPS

Geschreven op in de categorie Webdesign Een website, webshop of online platform verzamelt vaak heel wat persoonlijke data van haar bezoekers. Informatie die in alle vertrouwen wordt gedeeld en waarvan de bezoeker verwacht dat die correct en veilig behandeld wordt. Maar wist je dat al die informatie vaak open en bloot over jouw internetlijn gaat en dus gemakkelijk achterhaald en misbruikt kan worden?

Daarom is het belangrijk jouw website te voorzien van een beveiligde verbinding. Dankzij het gebruik van HTTPS zorg je ervoor dat al deze informatie versleuteld wordt alvorens ze gecommuniceerd wordt met de server.

https-thinline-be

HTTPS?

HTTPS is de beveiligde versie van het HTTP-protocol (Hyper Tekst Transfer Protocol) en wordt gebruikt om informatie uit te wisselen tussen de browser en de server. (tussen jou en de website die je bezoekt)

Anders dan bij HTTP (het standaard protocol) zal bij HTTPS de communicatie versleuteld worden zodat de data tijdens het transport niet afgeluisterd of gewijzigd kan worden. (door bv. een hacker) Dankzij een extra authenticatie weet de server ook dat de informatie werd doorgegeven via de website die hij kent en niet via een ander spoor.

Je herkent een HTTPS-website door het groene slotje naast de url en de vermelding ‘veilig'.

Waarom ook jouw website beter af is met HTTPS

Niet alleen websites die met gevoelige data omgaan (zoals wachtwoorden, betalingsgegevens, ...) hebben baat bij HTTPS, elke website, webshop of online platform kiest beter voor een beveiligde verbinding. HTTPS is stilaan de norm aan het worden en kent heel wat voordelen t.o.v. de klassieke HTTP verbinding:

Beter scoren in Google

Google zet sterk in op internetveiligheid en schenkt daarom de goede leerlingen van de klas extra punten voor een betere ranking. Met HTTPS krijgt jouw website een ranking boost die onveilige sites niet hebben. Meer zelfs, in de toekomst plant Google nog een stap verder te gaan door HTTP-sites te 'bestraffen' met een negatieve score.

Ook browsers zoals Chrome en Firefox blijven niet achter en voorzien onveilige websites van een duidelijke waarschuwing op verschillende plaatsen. Hierdoor zullen bezoekers ontmoedigd worden om gegevens na te laten met nefaste gevolgen voor jouw online verkoop of instroom van leads.

scoreningoogle

HTTPS-sites zijn sneller en schenken meer vertrouwen

Een website die vlot werkt en vertrouwen uitstraalt kan rekenen op een hoge tevredenheid van haar bezoekers. Een HTTPS-site laadt een stuk sneller dan een HTTP-site. In tijden dat bezoekers weinig of geen geduld hebben is dit dus een duidelijk argument pro HTTPS.

Daarnaast zijn gebruikers zich alsmaar meer bewust van de gevaren van het internet. Zeker bij online shoppen zijn ze erg op hun hoede en zullen bezoekers snel afhaken wanneer ze niet 100% zeker zijn over de betrouwbaarheid van de webshop.

Een website of webshop voorzien HTTPS

Een website voorzien van HTTPS is een relatief eenvoudige ingreep.

Om HTTPS te activeren heb je eerst en vooral een SSL-certificaat nodig. Zo'n certificaat zorgt ervoor dat de communicatie beveiligd kan worden door de data te versleutelen via een unieke code. Enkel de website en server kennen deze code, waardoor derden de informatie niet kunnen ontcijferen. Afhankelijk van de gewenste gradatie van beveiliging (en eventuele bijkomende garanties) kan je kiezen uit verschillende SSL-certificaten met een verschillende prijs.

We helpen jou graag verder!

Bij Thinline zijn we al geruime tijd overtuigd van de meerwaarde van HTTPS, waardoor elke website steevast wordt voorzien van zo'n beveiligde verbinding.

Of het nu gaat om een nieuwe website met oog voor veiligheid, goede zoekresultaten en een hoge conversie of om een bestaande website die moet omgezet worden naar HTTPS, bij Thinline helpen we jou graag verder.

Contacteer ons vrijblijvend voor een afspraak via info@thinline.be of 09/330 03 20

Op zoek naar een stageplaats?

Geschreven op in de categorie Nieuws Dan hebben wij iets voor u!

Elk jaar bieden we aan enkele studenten de kans om hun kennis te vergroten en ervaring op te doen binnen de web-sector. Ben je student, gemotiveerd, gepassioneerd door het web & media en op zoek naar een stageplaats? Dan ben je alvast goed op weg om een kick-ass stageplaats te bemachtigen. 

En er is meer goed nieuws! De plaatsen zijn beperkt...

We trachten jou zoveel mogelijk te betrekken en gaan voor een intensieve stage. Tenslotte is het de bedoeling dat je heel wat bijleert en hebben wij heel wat kennis te delen op een korte tijd.

Gedreven om bij te leren? Grafisch ontwerper, web developer of een web-social-communicatie-beest eerste klas?

Overtuig ons via info@thinline.be a.d.h.v. jouw portfolio & CV.