Blog


Zoeken

Categorieën

Archief

Het belang van digitalisering

Geschreven op in de categorie Cases Digitalisering is vandaag de dag een must. Uitzonderlijke tijden als deze bewijzen nogmaals dat digitalisering tal van voordelen met zich mee brengt. Zonder zouden heel wat minder bedrijven hun activiteiten van thuis uit kunnen verderzetten. Maar ook in de normale dagelijkse workflow maakt digitalisering een groot verschil.

person-using-macbook-pro-4042448

What's in a name?


De term digitalisering wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. Het staat voor de overgang van informatie naar een digitale vorm. Een vorm die dus gebruikt kan worden via elektronische apparaten. Als webdesign- en webdevelopment bedrijf helpen wij klanten voornamelijk met de digitalisering van hun bedrijfsprocessen. In de cloud, zodat bedrijven niet langer fysiek verbonden hoeven te zijn met het kantoor of een specifiek toestel. Zo vereenvoudigen we hun workflow en zorgen we voor een efficiëntieverhoging.

working-pattern-internet-abstract-1089438

Waarom digitaliseren?


We leven in een maatschappij waarin het digitale aspect onmiskenbaar is. Consumenten kopen volop kleding via webshops, rekeningen worden met een klik betaald via een app... dus waarom zou je als bedrijf achterblijven? De nummer één reden waarom deze digitale toepassingen aanslaan bij de grote massa? Efficiëntie! En ook voor jouw bedrijf kan digitalisering een echte efficiëntiebooster betekenen.

Naast efficiëntie kan digitalisering nog tal van voordelen bieden. Dit zijn slechts enkele voorbeelden:

Vlotte workflow

We hoeven vast niet uitgebreid uit te leggen waarom automatische processen over het algemeen vlotter verlopen dan handmatige. Er zijn minder mensen voor nodig, de kans op fouten is veel kleiner en je bespaart tijd op overbodige acties.

Meer flexibiliteit


Onze online applicaties werken allemaal in de cloud. Dat wil zeggen dat je deze via een browser vanuit elk apparaat kan openen. Ook wanneer je tijdens het pendelen iets wil controleren via je smartphone. Of wanneer je de komende periode noodgewongen van thuis uit moet werken.

Betere klantenservice

Digitalisering biedt niet alleen voordelen voor jouw bedrijf, het verbetert ook de service naar de klant toe. Een reserveringsplatform voor een restaurant is niet alleen voordelig voor de administratie. De klant krijgt ook een return wanneer hij of zij een reminder krijgt voor de reservatie of wanneer ze gewoon snel online de beschikbaarheid kunnen controleren. Daarnaast kan je gewoon veel vlotter en sneller communiceren en zo ook betere inzichten in de klant verwerven. En door die inzage kan je de klant opnieuw beter bedienen.

Altijd verbonden

En dat bedoelen we niet alleen letterlijk. Ook de verbinding met jouw klanten is steeds aanwezig en vormt een sterke verbondenheid met jouw merk/organisatie. Ook intern zullen medewerkers vlotter kunnen samenwerken en zorgt de verhoogde connectiviteit voor een efficiëntere communicatie en samenwerking.

Betere toegankelijkheid

Een digitale administratie bezorgt je een pak minder kopzorgen. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over verloren geraakte documenten of rekeningen. En je hoeft ook niet uren te zoeken naar een document in je archiefkast. Je vindt alles gewoon terug op je computer of via je webapplicatie. Ook veilig documenten delen wordt eenvoudiger dan ooit.

Kostenbesparing

In eerste instantie zal een digitalisering jouw bedrijf geld kosten. Daarna bespaart het je vooral tijd. Alles is beschikbaar op een plaats, informatie kan gemakkelijker verwerkt worden en je kan sneller tot actie over gaan. En aangezien tijd geld is, werkt het uiteindelijk ook in het voordeel van jouw portemonnee.

Beter voor het milieu

Wanneer alles digitaal verloopt, heb je veel minder nood aan papier. En hoe minder papier nodig is, hoe minder bomen in het regenwoud gekapt moeten worden.

Enkele klanten waarbij we met digitalisering echt een verschil maakten:


Ruysschaert - Language academy
"Dankzij onze all-in-one webapplicatie hebben we al onze tools binnen handbereik. Ook op het vlak van (crisis)communicatie. In het systeem kunnen we eenvoudig e-mails uitsturen naar onze klanten en bijkomende vragen snel opvolgen."
 

Krunsj - organisator van jeugdvakanties
"Via onze online applicatie kunnen we nu echt alles op een plek uitvoeren. Van het bijhouden van inschrijvingen tot klantenbeheer, van communicatie tot zelfs onze boekhouding... De organisatie van onze jeugdvakanties verliep nog nooit zo eenvoudig!"


Jachtopleiding - theorie en praktijkbegeleiding voor jagers
"Met acht opleidingscentra en meer dan duizend cursisten per jaar hadden we dringend nood aan een eenvoudig, maar uitgebreid systeem. Leden kunnen zich nu volledig online inschrijven, betalen en krijgen daarna toegang tot een digitaal leerplatform. Het is de perfecte aanvulling op onze cursussen en we werken nu efficiënter dan ooit. Op het platform hebben ze toegang tot al het lesmateriaal en staan ze in nauwe verbinding met onze instructeurs, waardoor we in deze tijden vlot kunnen schakelen van offline naar online opleidingscentra."


Samen bekijken hoe digitalisering bij jouw organisatie kan helpen? Contacteer ons gerust!


Terug naar blog-overzicht