Deze website gebruikt van cookies om de werking van de website te kunnen verbeteren. Lees hier meer over in het privacy & cookie statement.
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Aanvullende cookies zijn niet-geclassificeerde en cookies van derden die we momenteel aan het classificeren zijn, samen met de providers van individuele cookies.
Search Engine Advertising, of kortweg SEA, is het adverteren via zoekmachines zoals Google. Wanneer je een zoekopdracht in een zoekmachine in geeft, vind je bovenaan de organische resultaten ook enkele gesponsorde resultaten. Het doel van SEA is om zo vaak mogelijk bovenaan te verschijnen aan een zo laag mogelijk tarief.
Terwijl je met SEO het verkeer naar je website geleidelijk laat groeien, kan je met SEA directe resultaten behalen. In plaats van wachten tot mensen naar jouw toekomen, spreek je ze als het ware rechtstreeks aan. Bij Search Engine Advertising verschijnt jouw pagina boven de organische resultaten van een zoekopdracht die jouw keywords bevat. Aangezien je advertentie enkel verschijnt bij gerelateerde zoekwoorden, weet je zeker dat je enkel geïnteresseerde bezoekers naar je website lokt. En dat is uiteraard goed voor je conversies! Het grote voordeel van SEA is dat je zelf bepaalt hoeveel budget je hierin wil investeren. Ook met een beperkt dagelijks budget kan je al adverteren op de zoekmachine!
Alhoewel we andere zoekmachines zeker niet mogen vergeten, is Google Ads toch de belangrijkste speler op het vlak van SEA. Betaalde advertenties via het platform mogen niet ontbreken in jouw zoekmachinemarketing! Google Ads onderscheidt volgende campagnes:
Search advertising is de meest voorkomende vorm van adverteren in Google. Het zijn kleine tekstadvertenties die bovenaan de organische zoekresultaten verschijnen. Aan de hand van een soort veiling bepaalt de zoekmachine welke advertentie op welk moment voor welke zoekopdracht verschijnt. Het is dan ook cruciaal om zoekwoorden te vinden die echt bij jouw bedrijf passen. Met een search advertentie focus je je vaak op bepaalde acties. Zo wil je bijvoorbeeld dat je advertentie leidt tot een verkoop of tot een inschrijving op je nieuwsbrief.
Je kan ook adverteren op het Display-netwerk van Google. Dat is een verzameling van websites, waaronder heel wat websites van Google zelf. Bij een display advertentie verschijnt je advertentie als een soort banner op websites die je zelf kiest! Deze soort campagnes zijn ideaal om je naamsbekendheid te vergroten bij het grote publiek.
Ook Google Ads Video is een manier om nieuwe doelgroepen te bereiken. Aan de hand van video kan je mensen je merk laten ontdekken, terwijl ze hun favoriete video's op Youtube aan het bekijken zijn!
Ten slotte mogen we ook Shopping zeker niet vergeten. Met Shopping kan je potentiële klanten meteen foto's, prijzen, enzovoort van jouw product laten zien terwijl ze in het Google netwerk op zoek zijn. Dit is ideaal om klanten meteen naar jouw webshop te lokken, zodat ze snel tot verkoop kunnen overgaan.