Deze website gebruikt van cookies om de werking van de website te kunnen verbeteren. Lees hier meer over in het privacy & cookie statement.
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Aanvullende cookies zijn niet-geclassificeerde en cookies van derden die we momenteel aan het classificeren zijn, samen met de providers van individuele cookies.
SEO of zoekmachineoptimalisatie is de combinatie van activiteiten met als doel om een pagina hoger te laten scoren in de organische ranking van zoekmachines zoals Google. Hulp nodig? Onze online marketeers helpen je graag naar de top!
Zoekmachines, en dan vooral Google, domineren het internet. Denk maar aan hoe je zelf te werk gaat wanneer je iets online wil opzoeken. Je opent je browser, tikt een zoekopdracht in de zoekbalk en... klikt daarna op een van de eerste resultaten die je relevant lijkt. Dit toont meteen het belang aan van een goede zoekmachineoptimalisatie. Hoe hoger je scoort in de ranking van Google, hoe meer mensen zullen klikken op jouw pagina. Een website die pas of de tweede of derde pagina van de zoekresultaten verschijnt, zou evengoed onbestaand kunnen zijn. En dat is uiteraard niet wat jij wil voor jouw nieuwe webshop of website!
Door jouw website te optimaliseren voor zoekwoorden, verhoog je de kans dat mensen jouw bedrijf leren kennen. Hoe meer mensen jouw website bezoeken, hoe groter de kans op conversies. Dit geldt ook voor je offline winkel, aangezien heel veel kopers eerst het internet raadplegen vooraleer ze de knoop doorhakken. Bovendien helpt SEO ook jouw online reputatie te versterken en je naamsbekendheid te verhogen. Bedrijven die hoog scoren in de Google SERP worden vaak als betrouwbaarder ervaren dan bedrijven die moeilijker vindbaar zijn.
Inzetten op SEO is duidelijk een must, maar hoe zorg je er nu voor dat net jij bovenaan de zoekresultaten verschijnt? Het antwoord is helaas niet zo simpel. Search Engine Optimalization is nu eenmaal een werk van lange adem, want je kan niet in 1-2-3 hoog scoren op Google. Dit heeft verschillende redenen. Eerst en vooral is de zoekmachine nogal mysterieus over het algoritme achter de resultaten. Daarbovenop is deze nogal onderhevig aan verandering, waardoor je nooit echt klaar bent met optimaliseren. Daarnaast staat jouw concurrentie ook niet stil. Er zijn altijd veel kapers op de kust voor die nummer een positie in de zoekresultaten!
Uiteraard zijn er wel heel wat factoren bekend waarmee je jouw positie in de resultaten kan verbeteren. Zo is een grondige keywordanalyse altijd een eerste goede stap in de juiste richting. Verder moet jouw website voldoende inhoud bevatten Ên is al deze copy best SEO-proof. Daarnaast spelen verschillende technische factoren, zoals de snelheid en mobielvriendelijkheid van je website, ook zeker een rol.