Een nieuwsbrief ouderwets en klaar voor de prullenmand met al die GDPR regels? Niets is minder waar. Door jouw nieuwsbrief op de juiste manier in te zetten kan je gericht jouw bedrijf extra in the picture te plaatsen.
Laagdrempelige marketingtool
Het voordeel van een nieuwsbrief is dat het relatief goedkoop is in vergelijking met andere marketingkanalen. Je hoeft ook géén groot bedrijf te zijn om er de vruchten van te plukken. In het begin is het altijd goed om te testen wat werkt bij jouw klantenbestand. Dit doe je door A/B testing. Het doel: jouw doelgroep triggeren dankzij relevante content op het juiste moment.
Hou klanten op de hoogte
Geef je binnenkort een webinar of ben je uitzonderlijk open op zondag? Dan is het belangrijk om je klanten op de hoogte te brengen. Maar ook nieuwe producten en diensten verdienen de nodige aandacht. Door regelmatig contact te houden met je doelgroep zorg je voor verbinding met je merk/bedrijf. Het gaat bij een nieuwsbrief dan ook over een langetermijnrelatie die je gericht moet onderhouden.
Herkenbaarheid
Je wil dat je klanten bij het zien van de mail meteen herkennen dat het van jou komt. Herkenbaarheid is cruciaal, verzin dus een vaste structuur. Het is extra leuk wanneer de nieuwsbrief volledig aansluit bij je website en huisstijl. Op voorhand goed nadenken over wat je graag deelt, zorgt ervoor dat het ook beter binnenkomt bij de lezer. Door gebruik te maken van een custom template bespaar je ook veel werk, je hoeft enkel nog maar na te denken over de inhoud en niet over het visuele aspect.
Denk goed na over de onderwerpregel
De titel van je nieuwsbrief moet prikkelen. De titel: 'Nieuwsbrief September 2021' zegt weinig over de inhoud. Ga voor een titel die iets zegt over wat je kan lezen in de nieuwsbrief, op zo'n mail zal de lezer sneller klikken. Het kan ook goed zijn om meerdere onderwerpen uit je mail te combineren in de titel. Mensen leren graag bij en zijn benieuwd naar meer, speel hier dus voldoende op in!
Meer trafiek naar je website
Geef in jouw nieuwsbrief nog niet het volledige nieuwsbericht prijs. Hou de lezer nieuwsgierig en geef een reden om door te klikken naar jouw website. Dit zorgt voor extra trafiek, komen ze nauwer in contact met je bedrijf en hebben ze de kans om meer te ontdekken.
Welke tool gebruik je best voor het uitsturen van jouw nieuwsbrief?
Wat voor platform je best gebruikt hangt af van diverse factoren. Een goede nieuwsbrief template builder is essentieel voor een vlotte ingave én goede weergave. Een goede datastructuur zorgt voor een efficiënt contactbeheer en segmentatie. Een up-to-date database vormt een belangrijk aspect voor een goede E-mail deliverability. Jouw website of ERP systeem koppelen met jouw mailtool? Een goed idee! Tot slot is een gedetailleerde rapportage onmisbaar om jouw campagnes steeds verder te optimaliseren.
Bij Thinline blijven we de verschillende mailplatformen met elkaar vergelijken en informeren je graag op maat over de beste keuze voor jouw bedrijf. Aarzel dus zeker niet om ons te contacteren!