Webdesign & branding voor Brussels Jazz Orchestra

Brussels Jazz Orchestra is het soort orkest dat al dertig jaar de verwachtingen op wereldniveau overstijgt. Hun handelsmerk? Dat is inventief en passioneel musiceren. BJO staat bekend voor gerenomeerde samenwerkingen met andere artiesten en heeft een ijzersterke reputatie in eigen land en op internationale podia.

De uitdaging

De identiteit van Brussels Jazz Orchestra opnieuw vormgeven en definiëren. Het ontwikkelen van een nieuwe website die volledig in lijn ligt met de nieuwe branding.

Het resultaat

We transformeerden de originele muziek en unieke arrangementen in een nieuwe speelse branding en website die de verbeelding prikkelt van alle bezoekers. Gooi hier bovenop een flexibel CMS-systeem, goede vindbaarheid, snelle loading times en BJO is klaar om online meer impact te maken. 

Veel kwalitatief beeldmateriaal én een snelle website?

Snelle loading times realiseerden we dankzij gerichte optimalisatie. Zo boosten we ook meteen de vindbaarheid van de website. Te grote images die opgeladen worden in Creem CMS worden automatisch geoptimaliseerd voor het web, zonder groot kwaliteitsverlies.

Wist je trouwens dat snelheid niet enkel resulteert in een aangename ervaring en goede vindbaarheid? De website behaalt ook een extra lage CO2-uitstoot dankzij slim data-management!


Handige projecten module met speeldata

Liefhebbers en CC's snuisteren graag doorheen de projecten van Brussels Jazz Orchestra. In het CMS kan BJO vrij teksten, video's, fotoalbums,... toevoegen om een project zo expressief mogelijk te presenteren. Wanneer een project afgelopen is kan dit verplaatst worden naar het archief om deel uit te maken van de mooie memoires van het gezelschap. In de centrale agenda kan de bezoeker alle speeldata overzichtelijk raadplegen en onmiddellijk doorklikken naar de ticketverkoop. De ervaring begint online!

Meer bezoekers dankzij nieuwe strategie

Brussels Jazz Orchestra is een gevestigde waarde in de muziekwereld. We zijn dan ook enorm vereerd om dit gezelschap een nieuwe look te ogen geven met het oog op meer impact. Méér beleving, meer dynamische content en een nieuwe strategie zorgen voor méér bezoekers en een frisse online presence. De ideale manier om het dertigjarige bestaan te vieren! 

Wij staan alvast te popelen voor een volgende uitdaging!

Contacteer ons

Ook goesting om samen te werken?

Maak een afspraak