Digitale hulplijn: ikwileenkind.be

Het vervullen van een kinderwens, dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. In Vlaanderen wordt 1 op 11 kinderen geboren na een fertiliteitstraject en wereldwijd ervaart 1 op 6 koppels vruchtbaarheidsproblemen. Een digitale hulplijn voor iedereen met vragen of onzekerheden zit, een mooi project van De Maakbare Mens.

De uitdaging

De Maakbare Mens kwam aankloppen met de vraag om een uitgebreide kennisdatabank uit te bouwen voor hun project: Ik wil een kind. Kwaliteitsvolle info op een aangename en duidelijke manier aanbieden aan mensen met een kinderwens die te maken krijgen met heel wat obstakels op hun pad, dat was the scope.

Het resultaat

Een data driven kennisplatform met één focus: een menselijke en heldere communicatie. We informeren de bezoeker via diverse wegen en zorgen ervoor dat ze een betrouwbaar antwoord ontvangen op hun concrete vragen. We gingen niet alleen aan de slag met de website, we realiseerden ook een branding extension en namen de lancering, social media posts & advertising in handen.

Een kennisdatabank met veel data

Een kennisdatabank met + 250 concrete vragen, verhalen, topics en tags vraagt om een goed uitgekiemde databank. Dankzij Creem CMS kan al deze data overzichtelijk en eenvoudig beheerd worden en zorgt de website voor een mooie visualisatie. Géén vervelende restricties, maar vrijheid en ruimte voor groei staat centraal. 

Warme branding extension die vertrouwen schept

Het is belangrijk dat mensen een veilig & vertrouwd gevoel hebben wanneer ze terechtkomen op een website en dat was bij dit project absoluut cruciaal. De branding speelt hierin een belangrijke rol. Om de juiste klemtoon te kunnen leggen en de juiste balans te scheppen namen we de bestaande huisstijl onder de loop en gaven het een mooie extensie. Door de afgeronde vormen, dynamische kleuren, animaties en het gebruik van illustraties creëren we een warme omgeving die gezien wordt als een referentie voor betrouwbare informatie. We lieten alles mooi aansluiten op de bestaande branding zodat het verhaal als totaliteit overeind blijft.


Slimme zoekfunctie 

Een grote hoeveelheid aan informatie vraagt om een heldere structuur. Maar wanneer de informatie ook raakt met elk topic, wordt een overkoepelende zoekfunctie cruciaal. Bezoekers zoeken een antwoord op verschillende vragen vanuit verschillende invalshoeken, een slimme zoekfunctie kon niet ontbreken in dit verhaal. Door de zoekresultaten verder op te delen per type, kan er gericht gezocht worden naar bepaalde info waar die zich ook bevindt in de website.

Content & creatie om de juiste doelgroep aan te trekken

De lancering van een nieuw project, daar komt altijd veel bij kijken. Hoe bouw je naamsbekendheid op, hoe trek je de juiste doelgroep aan, wat is de juiste tone of voice? Samen met de Maakbare Mens gingen we op zoek naar de juiste nuances in de communicatie en bepaalden een geschikte beeldtaal, grafische richtlijnen en de juiste schrijfstijl.

Via social media lanceerden we verschillende advertenties in de branding van ikwileenkind.be. Het resultaat? Meer traffic en nuttige insights voor de toekomst.

Wij staan alvast te popelen voor een volgende uitdaging!

Contacteer ons

Ook goesting om samen te werken?

Maak een afspraak