They are back! Twee geschrapte edities later is er eindelijk de wedergeboorte van De Gentse Feesten. Een editie die extra in de verf zet dat iedereen welkom is om mee te feesten. Het campagnebeeld is dit jaar geïnspireerd op een werk van Nicolas Poussin, waarbij Roland de maagd is die naar de hemel stijgt. Met Gentse iconen op de affiche zoals Roland en Zoe Bizoe, is het duidelijk dat diversiteit aanwezig is.
Het straffe campagnebeeld vertalen naar een gebruiksvriendelijke website. Een opdracht die ons elk jaar zowel creatief als strategisch uitdaagt.
Een innemende totaalverhaal dat de bezoekers meteen laat proeven van de unieke sfeer op de Gentse Feesten. De website is een feest voor jong en oud, exact zoals het hoort te zijn!
Het grootste stadsfestival van Europa met meer dan een miljoen bezoekers, dat wil je dit jaar absoluut niet overslaan! Het ontwerpbureau Soon nam dit jaar het design van het campagnebeeld voor hun rekening, én creëerden een heuse wedergeboorte. Door onze nauwe samenwerking met Soon trokken we het eindresultaat naar een hoger niveau.
De Gentse Feesten lokken jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Digitaal is dat niet anders. Een zeer diverse doelgroep (artiesten, organisatoren, bezoekers, bewoners, pers, ...) met verschillende noden (promotie, planning, interesse, content, praktische info, ...) die bovendien wijzigen doorheen de tijd (vóór aanvang, op weg naar, tijdens, na afloop, ...).
Tijdens de creatie van de Gentse Feesten website werken we verschillende user-stories uit die nagaan of de verschillende segmenten van onze doelgroep hun gading snel terugvinden. Via de definitie van de verschillende persona's kunnen we hun traject ensceneren en valideren. Zo zorgen we er elk jaar opnieuw voor dat we deze grote groep mensen zo goed als mogelijk bedienen.
Dit is niet onze eerste kennismaking met de Gentse Feesten. Al sinds 2014 hebben we verschillende keren mogen meewerken aan het tofste evenement van Gent! We kennen dit project dan ook door en door en verbeteren elk jaar waar mogelijk met de garantie dat alle bezoekers vlot hun weg kunnen vinden.
In 2020 stonden de Gentse Feesten in het teken van emoties en ging er enkel een digitale editie door. Hierdoor moesten we alles last-minute omgooien, een uitdaging die we niet uit de weg gingen.
Ook in 2018, 2017, 2016 en 2014 mochten we al onze creativiteit bovenhalen voor de Gentse Feesten. We kijken al uit naar de volgende editie!