Blog


Zoeken

Categorieën

Archief

Taxman 2012

Geschreven op in de categorie Op verplaatsing 7.jpeg De Taxman of de Taxman Award is een jaarlijkse verkiezing waarbij een award wordt toegekend aan de persoon (of organisatie) die de meest opmerkelijke bijdrage heeft geleverd aan de fiscaliteit.

Voor het derde jaar op rij verzorgde Thinline de ticketing voor dit event. Hiervoor werd gebruik gemaakt van Motool, de event management tool die in samenwerking met Gooseberry ontwikkeld werd door Thinline.

De workflow is de voorbije edities nagenoeg het zelfde gebleven, hierbij dan ook een kleine schets van hoe we telkens te werk gaan.

De voorbereiding

Naar aanloop van het event wordt alles in gereedheid gebracht voor de inschrijvingen. Thinline voorziet een gepersonaliseerde Taxman-pagina op de Motool-website.
De gasten kunnen zich op deze pagina inschrijven, waarna elke gast zijn gepersonaliseerd ticket kan downloaden.

Onthaal op het event

Thinline staat ook in voor het onthaal van de gasten op het event. Aan de inkom van het het gebouw (de voorbije twee jaren was dit het Plaza Hotel in Brussel) staan meerdere balies opgesteld, elk voorzien van een laptop, scanner en computer. Met speciaal geschreven software kan elke balie communiceren met een centrale server, zodat elk ticket dat gescand wordt netjes geregistreerd wordt. Zo kan men op elk moment nagaan wie wél en wie nog niet op het event aangekomen is en beschikt men na het event over een lijst met alle aanwezige gasten.
Bij het scannen van het ticket wordt automatisch een gepersonaliseerde badge geprint, die de gasten tijdens het event kunnen opspelden.

6

Na het event

Van zodra alle gasten toegekomen zijn op het event is het onze taak om zo snel mogelijk de inkom volledig vrij te maken en alle balies te verwijderen. Er worden ter plaatste de nodige backups gemaakt van alle informatie die verzameld werd bij het scannen van de tickets. Deze informatie zal later doorgegeven worden aan de klant in de vorm van een overzichtelijke lijst met alle aanwezige gasten.

Twitter-wall

Bij deze editie van de Taxman Award ontwikkelde Thinline ook een Twitter-wall, die gedurende het event geïntegreerd werd in de video projectie. Alle Tweets met de hashtag #taxman12 werden in real-time opgehaald en weergegeven binnen het moderatie gedeelte. De moderator kon daarna beslissen welke Tweets op de projectie weergegeven werden, alsook welke Tweet in een vergrote versie zou verschijnen.

De digitale eerste indruk

Geschreven op in de categorie Social Media In dit digitale tijdperk is het vanzelfsprekend om een mening te hebben over iets of iemand waar je geen persoonlijke band mee hebt. Een persoon die je nog nooit ontmoette, een bedrijf waar je nog geen zaken mee deed, een brand waarvan je nog niets in huis haalde. Door social media en, veralgemeend, het hele web-gebeuren hebben we veelal op voorhand een opinie over brand X en persoon Y.
Hoewel deze mening meer dan waarschijnlijk zal wijzigen wanneer je dichter bij het subject in kwestie komt te staan, heeft deze "digitale" eerste mening nog steeds een betekenis.

You Only Get One Chance To Make A First Impression

Daarom is het belangrijk om als brand, maar ook als persoon, na te denken over de eerste indruk die je nalaat. Hiervoor moet je eerst onderzoeken waar jouw potentiële "newly mets" hun eerste impressie opdoen.
Heb je een actieve twitterstream en word je wel al eens geretweeted? Bezit je een facebook profiel met veel vrienden en worden jouw posts geducht gedeeld? Dan zit je sowieso met een hele boel personen die snel een eerste impressie over jou of je brand creëren.

Stand Out from the Crowd

Opvallen, vriendelijkheid en positivisme zijn hier de sleutelwoorden. Eerst en vooral moet je opgemerkt worden. De meest voor de hand liggende tool hiervoor is de profielfoto. Het visuele trekt altijd meer de aandacht dan het tekstuele (met uitzondering van grote vette Helvetica quotes, natuurlijk). Stel hier zelf de proef op de som en zoek welke van deze twitter profielfoto's het meest in het oog springen en waarom.

twitter-profile-picturesTe donkere of te lichte profiel foto's verdwijnen snel in deze mozaïek. Contrastrijke foto's of afbeeldingen met maar een handvol duidelijke kleuren springen eruit en zijn meteen herkenbaar. Deze afbeeldingen zetten zich sneller vast in het geheugen en zullen al gauw een belletje doen rinkelen wanneer men ze een volgende keer tegenkomt.

To the Point

De digitale consument is een lui persoon. Grote teksten worden snel weg geklikt en laten enkel een negatief saai imago achter. Korte en krachtige boodschappen etsen snel een duidelijk beeld in het brein van de consument. Hoe sneller de persoon in kwestie weet waar hij aan toe is, hoe beter. Een baseline of een bio die niet groter is dan 2 korte zinnen is voor een eerste indruk belangrijker dan een oplijsting van kwaliteiten of ellenlange tekst.